14 Mart 2009 Cumartesi

Truff 3


Gideceği yere gidemedi bunlar bazı sebeplerden ötürü!
Gitgide uzmanlaşıyorum bu truff konusunda :) Her yaptığım daha güzel oluyor.
Malzemede diğerlerine göre çok bir farklılık olmasa da yine de yazmak istiyorum.
1 paket petite beurre bisküvi
200 gr krema
80 gr. bitter çikolata
2 kaşık kakao
1 avuç fındık
1 çay bardağı süt
1 portakal kabuğu rendesi

Kremayı tencereye alıyoruz. Isıtıp içine parçaladığımız bitter çikolataları koyup eritiyoruz. Üzerine Rondodan geçirdiğimiz bisküvi, kakao, portakal kabuğu ve fındıkları ilave ediyoruz. Ben kıvam konusunda endişe yaşadığım için biraz süt döktüm. Bu malzemeleri karıştırdıktan sonra istediğimiz büyüklükte yuvarlamaya başlıyoruz. Yağlı kağıda diziyoruz topları.
Ben 36 tane yaptım. 12sini fıstıklı, 12sini çikolatalı, 12sini hindistan cevizli..
Fıstıklı için toplar daha sıcakken toz antep fıstığına buladım. Diğerleri için sabaha kadar buzdolabında soğumasını bekledim ama yine istediğim gibi olmadı. Sebebi ise Hindistan cevizli olanlar aslında beyaz çikolatalı olacaktı. İnternetten sipariş ettiğim beyaz çikolatayı erittim ve bu kadar kalitesiz bir çikolata görmemiştim. Çünkü bazı parçaları erimedi. Üzerinde eritmelik yazıyordu ama. Ben içine biraz beyaz çikolata şurubu döktüm krema döktüm vs. Sonuç o şekilde iki kaşık yardımıyla çikolataya batırdım çıkardım. İçine çikolata hariçi bir şeyler eklediğim için rengi bembeyaz olmadı şeffaf oldu. Ben de amaann dedim hindistancevizine buladım hepsini. Çikolatalı olanlar için, cezveye her zaman yaptığım gibi 2 kaşık krema ve 100 gr bitter çikolata koydum. 100 gr fazla geldi bu arada. Biraz da karamel şurubu koydum erittim hepsini. Diğer topları da bu sosa batırıp çıkardım yağlı kağıda dizdim. Ama karamel şurubundan herhalde çikolatalar donmadı üzerindeki. Ele yapışan bir kıvamda kaldı. Üzerlerine de kalan beyaz çikolatadan şeritler çizdim. Biraz olaylı bir truff macerası olsa da gerçekten tadları çok güzeldi. Sırada naneli truff var beni takip edin :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloguma yorum yaptığınız ve ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim. En kısa zamanda yeni yorumlarınızı bekliyorum.