8 Mart 2009 Pazar

Kandil için un helvası


Sonunda tarifini yazabiliyorum bu helvanın. Geçen yaptığımda içime sinmediğinden yazamamıştım.

1 su bardağı şeker
300 ml su
125 gr tereyağı
2 çorba kaşığı çam fıstığı
1 bardak un
Unun sertliğine göre malzeme miktarı değişebilir.
Tencerede tereyağını eritip, unu üzerine ekliyoruz. Karıştırdıktan sonra çam fıstıklarını ekliyoruz. Başta eklersek yanıyorlar, sonra eklersek beyaz kalıyorlar, en güzeli ortada eklemek oluyor. Sonra kolları ağrıtacak bir kavurma işlemi bizi bekliyor. Beyaz helvalar bence güzel olmuyor. O yüzden ben kararana kadar kavurdum. İstediğimiz rengi alınca şekerli suyu tencereye döküyoruz. Başta çok sulu gelebilir ama birkaç saniye içinde bütün suyunu çekecektir endişe etmeyin. Bu şekilde de biraz karıştırdıktan sonra helvaya şekil veriyoruz. Genelde 2 tane kaşıkla şekil verilir ama ben bu sefer dondurma kaşığıyla toplar yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloguma yorum yaptığınız ve ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim. En kısa zamanda yeni yorumlarınızı bekliyorum.