24 Ocak 2009 Cumartesi

Yılbaşı kurabiyelerim























Sonuna bu kurabiyeleri yayınlayabiliyorum. Yılbaşı hediyesi olarak aileme, arkadaşlarıma vermek için yaptım. Kendi emeğim olan bir şey parayla alınan bir hediyeden çok daha anlamlı olabiliyor bazı günlerde. Finans sınavı öncesi bütün gün bu kurabiyelerle uğraşmak hiç akıl karı değildi aslında ama ben günler öncesinden bunları yapacağım günü belirlemiştim ve büyük bir heyecanla uyandım o sabah :) 85 tane kurabiye yaptım ve kurabiyenin tarifiyle ilgili aklımda kalan tek şey 500 gr margarin ve 2 tane yumurta kullandığım. Gerisini malesef hatırlamıyorum.
Pastacı Burcu'nun kurabiyelerinden esinlenerek yaptım bu saplı kurabiyeleri. Yarısına da kakao koydum ama kakao da yeteri miktarda yokmuş. O yüzden istediğim renkte olmadı.
Onları pişirdim. Soğudular. Royal icing hazırladım. 1 yumurta akına pudra şekeri ekleye ekleye kıvama getirmeye çalıştım. Sonunda rengi beyaz oluyor. Birkaç damla da limon suyu ekleniyor. Ama şekerin iyice erimesi çok önemli. Ben pek başarılı olamadım o konuda. Çok ince uçlu bir sıkma torbasına royal icing'i doldurup istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz kurabiyeleri. Ben bir kısmını gida boyasıyla renklendirdim ama tabi toz gıda boyası kürdanın ucuyla çok az konuluyor. İnci şekerlerle süsledim ve birkaç saat kuruması için bekledim. Sonunda tamamen sertleşiyor, sabırsız davranmamak lazım. Sonra hepsini teker teker paketledim. Aldığım renkli torbalara koydum. Sabah başladığım bu işlem, hava karardıktan sonra bitti. Çok vaktimi aldı ama ilk kez yaptığım için olabilir. Biraz el alışkanlığıyla ilgili sanırım. Umarım faydalı olmuştur.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloguma yorum yaptığınız ve ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim. En kısa zamanda yeni yorumlarınızı bekliyorum.