24 Ocak 2009 Cumartesi

Vişneli cheesecake




Tabanı için:

2 paket petite beure bisküvi

100 gr tereyağı


Dolgusu için:

400 gr labne peyniri

3 yumurta

1,5 bardak toz şeker


Sosu için:

1 bardak vişne

3 kaşık nişasta

yarım bardak şeker

yarım bardak su


Önce bisküvileri rondodan geçiriyoruz. Tereyağını eritip bisküvileri ekliyoruz. İyice karıştırıp, yağladığımız kelepçeli kalıbın tabanına 5 cm. kenarlarına yükseklik bırakarak kaplıyoruz.

Ayrı bir kapta labne peynirini çırpıyoruz. Ben mikser kullanmadım. Köpürtmemek gerekiyor. Teker teker yumurtaları ve şekeri ilave ediyoruz. Tekrar homojen bir karışım olana kadar çırpıyoruz. Ve kalıba, bisküvilerin üzerine döküyoruz. Döktüğümüz karışım çok sıvıydı, biraz endişelendik ama sonunda güzel oldu.
180 derecede üzeri hafif kızarıncaya kadar fırında tuttuk.
Ve sonra başımıza neler geldi...
Kalıbımızın kelepçesi açılmadı. Ama kesinlikle açılmıyor, mümkün değil, sanki hiç öyle bir fonksiyonu yok. Uzun uğraşlardan sonra ilk defa cheesecake yapan biz, cheesecake'i normal bir keki kalıptan çıkarır gibi ters döndürüp bir tabağa çıkardık. Tabi o sırada ne arkadaşım İpek'in ne de benim aklıma cheese kısmının yapışacağı gelmedi :))
Yapışan kısımlarını yama yaptık :))
Üzerine vişne sosunu döktük. Soğuyunca inanılmaz lezzetli bir şey oldu. Herkes bayıldı. Ama ben yumurtayı pek sevmeyen biri olarak orta kısmında yumurta tadı aldım. Genelde süzme yoğurt da ekliyorlar ama ben ekşi olabilir diye almak istemedim. Bir dahaki sefere yumurta tadını azaltmak için biraz eklemeyi düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloguma yorum yaptığınız ve ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim. En kısa zamanda yeni yorumlarınızı bekliyorum.