18 Ocak 2009 Pazar

Elmalı kek


Kek yapma konusunda uzman oldum diyebilirim. Seneler önce defalarca tarif okuyup hiçbir keki tutturamadıktan sonra kendi uydurduğum kekin tutması beni çok şaşırtmıştı. :) O günden beri hep aynı tarifi uygularım browni ve pandispanya dışında her çeşit kek için.
Kek için Malzemeler:
3 yumurta
1 bardaktan az sıvıyağ
1 bardak şeker
1 bardak yoğurt ya da süt (İkisini karıştırıp da koyabilirsiniz ama ben genelde yoğurt tercih ediyorum.)
un
kabartma tozu
vanilin
Yumurtalarla şekeri iyice çırptıktan sonra sıvıyağı ve yoğurdu ekliyorum. Onları da biraz karıştırıp un, kabartma tozu ve vanilin ekliyorum. Kıvamı baya koyu bir kıvam olana kadar unu ilave ediyorum. Eğer kek kakaolu olacaksa unu ilave etmeden kakao ekliyorum. Kek kalıbını yağlayıp unladıktan sonra karışımı döküp, 175 derecede yaklaşık 45 dakika pişiyor. İlk yarım saat fırını açmamaya dikkat ediyorum.
2 tane elmanın kabuklarını soyduktan sonra çekirdek kısmını çıkarıp ince ince elmaları doğradım. Kek pişmeden üzerinde dizdim ve tarçın, ceviz, tozşeker, küçük parçalar halinde birkaç tane tereyağı ekleyip fırına verdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloguma yorum yaptığınız ve ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim. En kısa zamanda yeni yorumlarınızı bekliyorum.