24 Ocak 2009 Cumartesi

Acemi pastası :)



Akşam yemeğine çok samimi olduğumuz birinin evine gidecektik. Ben de ilk pandisya denememi gerçekleştirdim. Normalde hep hazır pandispanya alırdım. Ama artık almayı düşünmüyorum. :)
Tabi herkesin "pandispanyayı bir gün önceden pişirin" demesinin sebebini canlı olarak yaşadım.
Neredeyse elimde dağılacaktı, pamuk kadar yumuşak oldu. Bir dahaki sefer biraz daha un koymayı düşünüyorum.
Pandispanya için:
4 yumurta
2 kaşık sıvıyağ
2 kaşık kakao
1 paket kabartma tozu
3 fincan toz şeker
3 fincan un
Yumurtanın aklarıyla sarılarını ayrı ayrı çırptım. Sarılarına şeker, yağ, kakao ilave edip çırptım. Sonra iki karışımı birleştirip, un ve kabatma tozu ekledim. Bence biraz daha un konabilir. Ben 26 cm.lik kalıp kullandım. Pandispanya hamurunu kalıba döktüğümde 1 parmak civarıydı yüksekliği. Bu nasıl kabaracak derken güzelce kabardı. Ama ben biraz daha kalın olmasını istiyordum. Bir dahakine daha küçük bir kalıpta deneyeceğim.
Krema için sade kremşanti kullandım. Bu da hiç yapmadığım bir şeydir, pek sevmem kremşantiyi ama çok aceleye geldi. İçinde ise muz ve damla çikolata var. Keki ıslatırken muz likörü-süt karışımı ile ıslattım. Siz sadece süt veya muzlu süt de kullanabilirsiniz.
Kremayla pasta süsleme konusunda gerçekten çok beceriksizim. Hiç istediğim gibi olmadı. Kenarlarına ise rulokatı rondodan geçirip yapıştırdım. Üstüne baklava deseni görüntüsü vermeye çalıştım. Ortalara arjantin şekeri koydum. Karelerin ortasını ise yonca şekilli süsleme şekeriyle süsledim. Tadı gerçekten çok hafif oldu.

2 yorum:

  1. ya bende bu tarifi aradım ama bulamadım 1 saattir netttte gezip duruyodum çoooookkkk saol hazırları pek sevmiyorum ben o yüzden evde yarpımı çok iii oldu çok saolun

    YanıtlaSil
  2. bence hiçte acami pastası olmamış harika görünüyo adsızı yazanda benim teşekkürler paylaşımdan dolayı

    YanıtlaSil

Bloguma yorum yaptığınız ve ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim. En kısa zamanda yeni yorumlarınızı bekliyorum.