21 Şubat 2009 Cumartesi

Pembe kurabiyeler


















Bu kurabiyeleri "yaman tarifler" etkinliği için yaptım. Aynı zamanda gerçekten beş çayına gitti. :) Bunlar benim ilk şeker hamurlu kurabiyelerim, umarım beğenmişsinizdir.
1 paket margarin
2 yemek kaşığı kakao
1 yumurta
1 su bardağı şeker
un

Bu herkesin bildiği basit bir kurabiye tarifi. Şekilli kurabiyelerin içine karbonat koymuyorum, şekilleri bozuluyor.
Yumuşamış margarin, yumurta ve pudra şekerini krema kıvamına gelene kadar karıştırıyoruz. Sonra kakaoyu ekleyip biraz daha karıştırdıktan sonra azar azar un ilave ederek, merdaneyle açılabilecek kıvama getirmeye çalışıyoruz. Normalde bunun içine portakal, limon kabuğu, hindistan cevizi, tarçın vb. koysam daha güzel olabilirdi ama ben unuttum. Bu halini de herkes çok beğendi.

Hamuru 1 cm. kalınlığında açtıktan sonra istediğimiz kalıpla kurabiyeleri çıkarıyoruz ama çıkarırken şeklinin bozulmamasına dikkat ediyoruz. Ben 6lı kalp şeklinde kurabiye setini kullandım. Ve 3lü tırtıklı yuvarlak kurabiye kalıplarını kullandım. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine kurabiyeleri dizdikten sonra 170 derecelik fırında yaklaşık 15 dakika pişirdim.

Kurabiyeler fırından çıkıp soğurken, pudra şekeri serpilmiş tezgahta yaklaşık 100 gr. pembe şeker hamurunu en ince şekilde açıyoruz. Aynı kalıplarla ya da daha küçükleriyle şekiller çıkarıp, arkalarına çok az bal sürüp kurabiyelere yapıştırıyoruz. Başka renk ve şekillerde de yapabilirsiniz. Ben bazılarının üzerine isimler yazdım kalıpla. İnsanlara hoş bir süpriz oluyor. Umarım bilmeyenlere faydalı olabilmişimdir.

1 yorum:

  1. Sine Hanim bu nefis görüntüyü bizlerle paylastiginiz icin tesekkürler,ayrica ellerinize saglik baya ugras gerekteren bir kurabiye degmis dogrusu...

    sevgiler..

    http://lezizsofralar.net/

    YanıtlaSil

Bloguma yorum yaptığınız ve ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim. En kısa zamanda yeni yorumlarınızı bekliyorum.