7 Ağustos 2009 Cuma

BU PANDİSPANYAYI DENEYİN!

Ben bu pasta yapım işlerine başladığımda pandispanya yüzünden harcanan yumurtaları sayamadım bile.. Her çeşitini denedim. Sonunda herhalde kalıbım 26 cm. diye olmuyo derken, Selin Çağlayan'ın pandispanya tarifini buldum. O fırın tepsisine dökmüştü ben yuvarlak kalıba döktüm. Ve hayatınızda yiyebileceğiniz en güzel pandispanya oldu! Pandispanyayı becerdim, gerisi kolay. :)

4 yumurta
1 yemek kaşığı buğday nişastası
1 büyük bardak şeker
1 büyük bardak un (unla şeker her zaman aynı miktarda)
yarım çay bardağı su
1 çay bardağı süt (süt yoktu ben koymadım onun yerine kıvamı tutsun diye sudan biraz fazla koydum)
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin

Yumurtanın sarılarını ayrı bir kabakoyup şekerle beraber çırpıyoruz şeker eriyene kadar. O şeker de nedense hiç erimez ve aman bu kadar yeter diye daha fazla çırpmaktan vazgeçilir. Su, süt, buğday nişastası, vanilini ekliyip karıştırıyoruz. Sonra un ve kabartma tozunu ilave ediyoruz.
Ayrı bir kapta yumurta aklarını tamamen katılaşana kadar azimle ! çırpıyoruz. (bu çırpma işini pek sevmiyorum galiba :)) ben içine bi tutam tuz da ekledim, bir etkisi oldu mu bilmiyorum ama ekleyesim geldi :)
Sonuna geldik. İki kaptaki malzemeleri karıştırıyoruz. Yavaş yavaş tahta kaşıkla, yumurta aklarını söndürmeden. Yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıba döküyoruz. Kıvamı biraz yoğun oluyor, neden böyle oldu diye düşünmeyin. 170 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık 45 dakika pişiriyoruz. Her fırının pişirme süresi değişebilir, kürdan testini hepimiz biliyoruz :)
Kakaolu isterseniz 1 yemek kaşığı kakao ekleyebilirsiniz, tarifin orjinalinde böyle diyordu.
Ve şimdi istediğiniz şekilde pastanızın kremasını yapıp, süsleyebilirsiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloguma yorum yaptığınız ve ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim. En kısa zamanda yeni yorumlarınızı bekliyorum.